Øvingsoppgave 2 gledet jeg meg veldig til da jeg i utgangspunktet er glad i slike spill. Men her må jeg innrømme at etter flere timer med prøving og feiling måtte gi opp. Level 1 gikk veldig greit, men allerede på level 2 møtte kom jeg ikke i mål.
Så var det spørsmålet om slike program som dette egner seg til bruk i skolen som et tenkeverktøy. At elevene må bruke hodet sitt å tenke logisk er jeg ikke i tvil om, nå har jeg ikke så mange resultater å se tilbake på, men jeg må ærlig innrømme at jeg var ganske fornøyd når jeg så at toget kom seg trykt over broen som jeg hadde konstruert. Så at slike spill som dette vil føre til mestringsfølelse hos elever er jeg heller ikke i tvil om.
Men slik jeg ser det vil iallefall dette spillet bli for vanskelig da det ikke er ubegrenset med tid vi har på skolen. Det hjelper selvfølgelig at en kan lagre å hente inn påbegynte broer ved senere anldninger.
Så var det spørsmålet om slike program som dette egner seg til bruk i skolen som et tenkeverktøy. At elevene må bruke hodet sitt å tenke logisk er jeg ikke i tvil om, nå har jeg ikke så mange resultater å se tilbake på, men jeg må ærlig innrømme at jeg var ganske fornøyd når jeg så at toget kom seg trykt over broen som jeg hadde konstruert. Så at slike spill som dette vil føre til mestringsfølelse hos elever er jeg heller ikke i tvil om.
Men slik jeg ser det vil iallefall dette spillet bli for vanskelig da det ikke er ubegrenset med tid vi har på skolen. Det hjelper selvfølgelig at en kan lagre å hente inn påbegynte broer ved senere anldninger.
Jeg fortsetter denne bloggen da jeg etter en liten grundigere gjennomgang av leksjonen fant ut et det var bridge construction, og ikke builder vi skulle jobbe med. Da må jeg si at den tutorialen som vi får øve oss på hjalp meg til å se hvordan en ingeniør skulle tenke for å lage solide broer.
Under ser dere mine broer.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar