ITS: Lek og lær programmene begynne ofte med en innledning med forekjellige spørsmål, ut fra svaret barna gir setter programmet sammen oppgaver tilpasset foreberdringspotensialet til barnet. Da vil dette programmet passe best i kolonnen Information Processing Theory
Tenkeverktøy: Bridge builder er et spill som lar spilleren konstruere broer som skal holdes oppe ved simulert trafikk enten av biler, eller tog. Spillet lar spilleren gruble, og tenke logisk for å komme i mål med oppgavene. Spillet balanserer fint, melleom å være et spill samtidig som et tenkeverktøy, derfor plasseres dette i kolonnen tenkeverktøy.
CSCL: Computer-supported collaborative learning- bruk av data for samarbeids læring, oversettingen sier handler denne kolonnen å bruke datamaskinen til hjelp å samarbeide om oppgaver el.l. Google docs er derfor et program jeg vil plassere i denne kolonnen.
Event marking emergence of paradigm | Theory of learning | Model of instruction | Research of issue | Paradigmatic studies | |
CAI | Multi | ||||
ITS | Lek og lær | ||||
Tenkeverktøy | bridge builder | ||||
CSCL | Google docs |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar